COVID-19: FAQ's

Wat met bandenwissels, onderhoud, herstellingen, leveringen …?

Wat moet u weten over uw leasecontract in tijden van COVID-19? Hieronder delen we met u de laatste ontwikkelingen over wat mogelijk is en welke maatregelen van toepassing zijn. Er zijn nog een aantal onzekerheden, dus deze informatie kan nog veranderen. Uw gezondheid en die van onze partners en medewerkers staan hierbij centraal.

Update: 2 november 2020

Carrosserieherstelling

Wat moet ik doen bij een ongeval of schade?

Breng ons op de hoogte van de schade, ongeacht de omvang. Dan brengen wij u in contact met een erkende hersteller. Al onze herstellers zijn momenteel beschikbaar op afspraak, rekening houdend met de geldende voorzorgsmaatregelen. Een vervangwagen, al dan niet voorzien in uw contract, kunt u altijd aanvragen via ALD Flex op 02 706 41 32.

Kan ik mijn wagen ophalen als die bij een hersteller staat?

Al onze herstellers zijn momenteel beschikbaar op afspraak, rekening houdend met de geldende voorzorgsmaatregelen. Alle herstellingen worden uitgevoerd, maar de herstellingstijden kunnen afwijken. Neem contact op met uw hersteller voor meer informatie. Een vervangwagen, al dan niet voorzien in uw contract, kunt u altijd aanvragen via ALD Flex op 02 706 41 32.

Onderhoud of technische herstelling

Kan ik mijn onderhoud of technische herstelling laten uitvoeren?

Onderhoud en technische herstellingen zijn toegestaan, rekening houdend met de geldende voorzorgsmaatregelen. U kunt daarvoor een afspraak maken bij een erkende dealer.

Er brandt een waarschuwingslichtje op mijn dashboard. Wat moet ik doen?

Wanneer een waarschuwingslichtje brandt op uw dashboard, kan dat een risico betekenen voor uzelf of wijzen op schade aan de motor. Stop dus onmiddellijk het voertuig en contacteer ons op 02 706 41 41.

Banden

Kan ik mijn winterbanden laten plaatsen?

Deze bandenwissel mag alleen uitgevoerd worden op afspraak. Tijdens de wissel moet u altijd voldoende afstand houden en de maatregelen van uw bandencentrale respecteren. Contacteer uw vertrouwde bandencentrale voor meer informatie.

Mijn banden zijn versleten, mag ik ze laten wisselen?

Vervangingen van versleten banden zijn toegestaan. U kunt een afspraak maken met een erkende bandencentrale.

Is de Home Service van bandencentrales beschikbaar?

Alle bandencentrales houden rekening met de nationale veiligheidsvoorschriften. Daardoor is de Home Service niet altijd mogelijk. Voor specifieke vragen kunt u contact opnemen met de bandencentrale.

Nieuwe voertuigen

Kan ik een nieuwe wagen bestellen?

Ja, u kunt een nieuwe wagen bestellen. Moet u nog een wagen kiezen? Ga dan niet naar de showrooms van de dealer. Die zijn sinds 2 november gesloten.

Hebt u snel een wagen nodig? Ontdek ALD 2life Lease.

Kan ik nog altijd een fiets bestellen?

Ja, de fietsenwinkels van onze partners blijven bereikbaar per telefoon, mail of chat. Contacteer de fietsenwinkel voor meer informatie of voor een offerte.

Kan ik mijn nieuwe wagen in ontvangst nemen?

Ja, u kunt uw nieuwe wagen in ontvangst nemen. Contacteer uw dealer voor meer informatie of voor een afspraak.

Technische keuring

Zijn de keuringscentra geopend?

De keuringscentra werken enkel op afspraak. U kunt een afspraak maken op http://www.afsprakenautokeuring.be/goca.

Panne onderweg

Ik sta met panne. Kan ik nog terecht bij de pechverhelping?

Ja, u kunt nog altijd terecht bij onze pechverhelping. Bel 02 706 41 41. Wij helpen u graag verder. Hou altijd rekening met de veiligheidsvoorschriften:

  • Hou voldoende afstand.

  • Schud geen handen.

  • Reinig of desinfecteer het voertuig voldoende.

Ik heb een ongeval gehad. Kan ik nog gebruikmaken van de ongevalsbijstand?

Ja, u kunt nog altijd terecht bij onze ongevalsbijstand. Bel 02 706 41 41. Wij helpen u graag verder. Hou altijd rekening met de veiligheidsvoorschriften:

  • Hou voldoende afstand.

  • Schud geen handen.

  • Reinig of desinfecteer het voertuig voldoende.

Glasschade

Kan ik glasschade door steenslag of glasbreuk laten herstellen?

Ja, u kunt glasschade door steenslag of glasbreuk laten herstellen, rekening houdend met de geldende voorzorgsmaatregelen. Contacteer Touring Glass of Autoglass Clinic voor meer informatie of voor een afspraak.

Teruggave voertuig einde contract 

Kan ik mijn voertuig inleveren op het einde van het contract?

U kunt uw wagen op het einde van het contract afmelden via https://restitutionform.aldautomotive.be. Wij nemen contact met u op voor een afspraak.

Hebt u vragen? Wij helpen u graag verder.

Bel: 02 706 41 41

Mail naar: customercare@aldautomotive.com

Stuur ons uw vraag op: WhatsApp