24apr

Miel Horsten neemt grotere verantwoordelijkheid op bij ALD Automotive

Na bijna negen jaar als CEO van ALD Automotive België, gaat Miel Horsten (46) een nieuwe, bredere rol aan op internationaal niveau. Vanaf 1 juni zet hij de stap naar Group Regional Director bij ALD Automotive. Hij combineert zijn nieuwe rol met zijn huidige functie als CEO van ALD Automotive België tot 1 september.

In zijn uitdaging als Group Regional Director zal Miel Horsten zijn expertise ten dienste stellen van meerdere regio’s in Europa. Zijn jarenlange ervaring en knowhow blijft zo binnen het bedrijf en gaat nu op internationale schaal worden ingezet. Horsten werd in 2012 CEO van ALD Automotive België en nam begin 2019 de rol van Regional Director in de Benelux voor zijn rekening.

ALD Automotive België beleefde de voorbije negen jaar een flinke opmars. Zo groeide het wagenpark met 53 procent naar meer dan 76.000. Private lease (via partnerships) en fietsleasing werden opgestart en dat resulteerde in 3.250 extra wagens en 3.854 fietsen. Het aantal klanten werd bijna verdubbeld tot meer dan 10.000. Ook het aantal werknemers dikte de voorbije jaren aan van 222 naar 271.

Trouw aan waarden

“Door zijn schaal, zijn digitale voorsprong en sterk personeelsbeleid, is ALD Automotive bijzonder goed geplaatst voor de toekomst”, zegt Miel Horsten. “Er kwamen de laatste jaren heel wat trends op ons af, bijvoorbeeld de energieshift, connected cars, nieuwe mobiliteitsvormen zoals leasefietsen, maar ook multi-mobility platformen en uiteraard private lease. Door onze positie als marktleider en onze digitale kracht moesten we die niet ondergaan, maar bouwden we met onze klanten mee aan de toekomst van mobiliteit. We blijven trouw aan onze waarden inzake klantenfocus en personeelstevredenheid.”

Betrokkenheid met België blijft

ALD Automotive België heeft een brede basis om op terug te vallen en van waaruit verder vooruitgekeken kan worden. Het managementteam dat Miel Horsten de voorbije jaren rond zich verzamelde en coördineerde, is klaar om de draad op te pikken. De familiecultuur die binnen de bedrijfsmuren werd gecreëerd, blijft op die manier behouden. Wie Miel Horsten zal vervangen als CEO, zal ALD Automotive België binnen enkele weken communiceren, maar ook vanuit zijn nieuwe rol blijft Miel Horsten ALD Automotive België opvolgen en ondersteunen.

“Ik ben erg trots op de kracht die we met dit bedrijf hebben opgebouwd”, legt Miel Horsten uit. “Een succesvolle combinatie van veel jong talent en trouwe collega’s met een grote dosis ervaring zal ongetwijfeld de continuïteit garanderen. De sterke bedrijfscultuur waar alle medewerkers voor staan, komt voort uit het daadkrachtige directiecomité waar ik nauw mee mocht samenwerken. Alles is aanwezig om op een vloeiende manier verder te doen. Daarnaast is het voor mij vanzelfsprekend dat ik nadrukkelijk betrokken blijf bij de verdere ontwikkelingen in België en een warm contact blijf behouden met onze klanten, partners en medewerkers.”

Miel Horsten

Miel Horsten heeft al meer dan 20 jaar ervaring in de fleetwereld, zowel in Europa als in de VS. Hij begon zijn carrière in 1997 als Accountmanager bij Michelin Benelux vooraleer hij de overstap maakte naar ALD Automotive België (toen nog Hertz Lease) waar hij in 1999 aan de slag ging als manager service operations. In 2001 zette hij de stap naar International Operations Project Manager. Hij verhuisde in 2003 naar het hoofdkwartier in Parijs en speelde een cruciale rol in het opstarten van ALD RE. Hij zette in 2007 de stap naar de VS om er een dochteronderneming voor ALD Automotive uit de grond te stampen als waarnemend CEO en keerde drie jaar later terug naar Parijs om de leiding te nemen over de afdeling Products and Service voor de hele groep. Sinds 2012 is hij CEO van ALD Automotive in België. Vanaf begin 2019 bekleedde Horsten de functie als Regional Director BENELUX.

Miel is in het bezit van een Master Handelswetenschappen van de Economische Hogeschool Sint-Aloysius en een diploma Corporate Finance en Financial Accounting van de EHSAL Management School in Brussel.