05jun

Atlas Copco en ALD Automotive zijn pioniers in fietsleasing

Brussel, 4 juni 2019 – Vandaag ontvangt de 1000ste medewerker bij Atlas Copco zijn leasefiets. Sinds 2016 zet de internationale machinebouwer vol in op fietsleasing, waarvoor het samenwerkt met ALD Automotive. Atlas Copco beschikt daarmee over een van de grootste fietsfleets in België. Het fietsleaseproject ontstond op initiatief van de eigen werknemers. Ondertussen beschikt ruim één op drie werknemers over een leasefiets dankzij een goed uitgewerkt mobiliteitsbeleid.

Het ecologische thema van vandaag vindt steeds meer weerklank bij toekomstgerichte mobiliteit. In tijden van filebewust rijgedrag en een gezonde levensstijl betekent de opkomst van fietsleasing bovendien een goed alternatief voor wie dicht bij huis aan het werk is.

Initiatief van werknemers
Duurzaamheid zit in het DNA van Atlas Copco. We zien het dan ook als onze plicht om bij te dragen aan een groenere mobiliteit”, zegt Alain De Dauw, Vice President Human Resources bij Atlas Copco. “We zijn enorm verheugd dat we deze speciale mijlpaal bereiken; het toont ten volle de verantwoordelijkheid aan die we als werkgever willen opnemen ten opzichte van onze werknemers en onze leefomgeving. Als we willen dat onze medewerkers groener rijden, is het logisch dat we hen daar de nodige tools voor aanreiken. Deze mijlpaal is nog indrukwekkender als je weet dat onze medewerkers gemiddeld op 20 kilometer van hun werk wonen. Zowel ALD Automotive als B2Bike zijn in dat opzicht belangrijke partners bij de implementatie van ons geïntegreerde mobiliteitsbeleid.”

Bij Atlas Copco is de investering in fietsleasing meer dan mooie schijn: Wie beschikt over een fiets via het bedrijf wordt geacht gemiddeld één op vijf werkdagen ook effectief met de fiets te komen werken. De uitbreiding van het fietsenpark past eveneens binnen dit plaatje. De ruime invoering van de fietsleasing kwam er op initiatief van de werknemers zelf, wat meteen voor een groot draagvlak zorgde. Op amper drie jaar bouwde Atlas Copco zo een indrukwekkende fleet uit.

Geïntegreerde leasingaanpak
De fietsleasing sluit het gebruik van een bedrijfs- of eigen wagen niet uit. “Fietsleasing is een belangrijk onderdeel van de mobiliteit van de toekomst,” zegt Ann Larosse, Product & Innovation Manager bij ALD Automotive België. “We merken een groene en gezonde trend op, die in de smaak valt bij onze klanten. Dat blijkt ook uit onze cijfers: we leasen nu al meer dan 3.700 fietsen bij ongeveer 150 bedrijven. Voor wie dicht bij huis werkt, is fietsleasing een perfecte aanvulling op de bedrijfs- of eigen wagen. We adviseren onze partners dan ook graag over hoe ze best een individuele aanpak implementeren.”

Atlas Copco, B2Bike en ALD Automotive maken werk van een groenere toekomst. Die bestaat uit slimmere mobiliteit, gedreven door zowel ecologischere wagens als fietsen en multimodale oplossingen. Met de 1000ste fiets in zijn fleet zet Atlas Copco alvast een belangrijke stap richting een verantwoord mobiliteitsbeleid.

Herbeleef de levering: https://youtu.be/XVSBtZHwYEE