20Sep

ALD biedt mobiliteitsoplossing met elektrische steps

Brussel, 21 september 2018 - Om de toenemende filestress op de Belgische wegen en in de steden tegen te gaan, stelt mobiliteitsmaatschappij ALD Automotive een nieuwe mobiliteitsoplossing voor: elektrische steps. De steps kunnen deel uitmaken van een multimodale leaseovereenkomst, of afzonderlijk worden geleased. Op deze manier wordt ‘de laatste kilometer’ een rustgevende ervaring.

(Verkeers)drukte vermijden

In 2017 nam het verkeer op de Vlaamse wegen toe met gemiddeld 0,6%. In en rond de grote steden was dat zelfs tot 7% voor Brussel en tot 18% voor Antwerpen, zo blijkt uit het ‘Rapport Verkeersindicatoren Snelwegen Vlaanderen 2017’ van het Vlaams verkeerscentrum. Volgens de ‘TomTom Trafic Index’ is het in Wallonië niet veel beter gesteld: in Luik neemt de reistijd jaarlijks toe met gemiddeld 23%, in Namen met 22%. De verkeersdruk neemt jaar na jaar toe en voornamelijk ‘de laatste kilometer’ in een verstedelijkte omgeving wordt een hele opgave, zowel wat betreft verkeersdrukte als parkeermogelijkheden.

Om de stress en het fileleed te verzachten, lanceert ALD Automotive daarom de elektrische step als onderdeel van zijn multimodale lease oplossingen. Op deze manier kan een gebruiker zijn wagen parkeren aan de rand van de stad en de laatste kilometer(s) snel en makkelijk overbruggen. Een elektrische step is lichter en compacter dan een plooifiets, en is meteen klaar voor gebruik.

Ecologische stap

“Deze oplossing is een goede manier om de drukte van de stad te omzeilen, maar ze zorgt eveneens voor een gezonder leefklimaat. Op termijn zullen almaar meer weggebruikers op zoek gaan naar meer ecologische en gebruiksvriendelijke vervoersmogelijkheden; ons mobiliteitspark loopt hierin voorop in de strijd,” zegt Ann Larosse, Product Manager bij ALD Automotive.

ALD Automotive zal verschillende varianten aanbieden van de elektrische step, afhankelijk van de behoeften van de klant. Een licht model kent een bereik tot 50 kilometer, een zwaarder model tot 70 kilometer. Ze kunnen daardoor ook worden gebruikt om iets langere afstanden te overbruggen voor wie bijvoorbeeld net buiten de stad woont en geen wagen nodig heeft. De steps halen een maximumsnelheid van 18 kilometer per uur. In de toekomst worden nog meer varianten beschikbaar.

“We moeten met zijn allen evolueren richting een meer doordacht mobiliteitsbeleid,” stelt Miel Horsten, Managing Director ALD Automotive. “Als mobiliteitsmaatschappij nemen wij onze verantwoordelijkheid om onze klanten alvast meerdere, milieuvriendelijke opties aan te bieden. Op deze manier krijgt iedereen de mogelijkheid om een oplossing op zijn maat uit te werken.”